0002 - WXCA Sp. z o.o., Warszawa
1. arch. Szczepan Wroński
2. arch. Małgorzata Dembowska
3. arch. Krzysztof Moskała
4. arch. Anna Majewska
5. arch. Karol Sabalczyk
0003 - Atelier Loos van Vliet, Haarlem, Holandia
zespół w składzie:
1. arch. Freek Loos
2. arch. krajobrazu Martine van Vliet
3. arch. krajobrazu Patrycja Bukarewicz
4. arch. krajobrazu Katarina Brandt
5. proj. graf. Adalaida Larrain
6. arch. Ron Roos
0005 - Pracownia 44STO Marta Gocek, Gliwice
zespół w składzie:
1. dr inż. arch. Lech Wojtas
2. dr inż. arch. Agata Twardoch
3. mgr inż., arch. krajobrazu Marta Gocek
4. mgr inż., arch krajobrazu Ewa Twardoch
5. stud. arch. Sebastian Dziedzic
6. stud. arch. Wojciech Lesiak
7. stud. arch. Marta Szulc
0006 - Kuryłowicz & Associates Sp. z o.o., Warszawa
zespół w składzie:
1. prof. arch. Ewa Kuryłowicz
2. arch. Maria Saloni - Sadowska
3. arch. Magdalena Iżewska
4. arch. Antoni Szubski
5. arch. Fryderyk Szymański
6. arch. Wojciech Pachocki
7. arch. Adrian Wrzesień
8. arch. krajobrazu Monika Rodziewicz
9. arch. krajobrazu Magdalena Balińska
10. arch. krajobrazu Ewa Potapow
Uzasadnienie wyboru prac do 2. etapu konkursu
Prace wybrano do 2. etapu konkursu z uwagi na:
01
decyzję uspokojenia ruchu w zachodniej części terenu opracowania i propozycje projektowe
wychodzące naprzeciw oczekiwaniom różnych grup mieszkańców,
02
spójną propozycję dla całego terenu nabrzeża wraz z dużą ilością obiektów i urządzeń
oferujących różne funkcje
powściągliwość i oszczędność (w sensie przenośnym i dosłownym) środków wyrazu dla
zamierzenia projektowego na terenie bulwaru,
jednorodną formę terenu zielonego podbudowującą miejski krajobraz Starówki i dającą
szansę mieszkańcom na samodzielne wprowadzanie różnych form aktywności,
czytelne powiązanie różnych form komunikacji (pieszej, rowerowej, samochodowej) oraz
unikalną propozycję pływających ogrodów,
konsekwentną koncepcję organizacji bulwaru spójną koncepcją kompozycji zieleni niskiej i
wysokiej.
Opinia Sądu Konkursowego do pracy nagrodzonej
Nagrodzona praca w bardzo dobry sposób łączy historyczną sylwetę miasta z Wisłą dzięki
wprowadzeniu całościowego, konsekwentnego na całym obszarze rozwiązania zieleni
składającego się z podłużnych pasmowych różnorodnych form roślinności średniej i niskiej.
Pasma te poprzecinane są prostymi formami architektonicznymi na przedłużeniu ulic
Starówki. Formy te mogą pełnić różne funkcje, jak pawilony otwarte i zamknięte, schody,
platformy widokowe, tarasy itd.
Liniowy, horyzontalny układ zieleni spójnie łączy się z najważniejszymi elementami panoramy miasta. Obszerne przestrzenie zielone, łatwo dostępne i znajdujące się pomiędzy bramami miasta umożliwiają wprowadzenie na teren bulwarów przez mieszkańców i władze miasta różnych form aktywności. Te aktywności – być może dziś jeszcze nieznane – znajdą się na tarasach wystawionych w kierunku Wisły z górnego poziomu nabrzeża, na zaprojektowanych łąkach, trawnikach i nawierzchniach utwardzonych.
Koncepcja nie przewiduje przebudowy linii brzegowej i umocnień nabrzeża Wisły.
Zalecenia Sądu Konkursowego do pracy nagrodzonej
Sąd konkursowy w dalszych pracach projektowych zaleca:
- zwrócenie szczególnej uwagi na obszar położony w zachodniej części terenu
opracowania i poprawienie jakości przestrzeni parkingu,
- zapewnienie powiązania Plant z nabrzeżem Wisły,
- uatrakcyjnienie obszaru w części wschodniej terenu opracowania (okolice wylotu ul.
Św. Jakuba na bulwary),
- ponowne rozważenie kierunków komunikacji i najść,
- dopracowanie szczegółów nawierzchni posadzek nabrzeża oraz przestrzeni styku
nabrzeża z wodą
- kontrolę i panowanie nad skalą i wielkością wprowadzanych elementów
architektonicznych (kubaturowych).